Berliini raudteed parandamas

Pilt
Peeter Kross 07.01.2012, 01:25

Esimesel pildil on malevlased tööhoos.Teisel pildil on rühmakomandör Toomas,kellele meeldis vahel vägesid juhtida raudteerööpal lesides.

avatar
Toomas Alatalu kommenteeris 23.02.2012, 22:29Vasta ›

Sakslased nagu kogu aeg nuputasid, mida meile tööks anda ja kõik kiskus kuidagi absurdi poole, töö tegemiseks jagatud riietus oli ka kuidagi säärane, et kohe kiskus külili, mida küll saatis lause – seal, kus lõpeb mõistus, algab raudtee! Igal juhul on mu pea raudteerööpast kõrgemal. toomas

avatar
tony kommenteeris 23.05.2013, 18:14Vasta ›

Rühmaarst Tõnu meenutab: Berliini raudteel töötamiseks ja sõitmiseks saime priipiletid sõiduõigusega vähemalt 3 (või oli 6?) kuud.
Kui aeg Berliinist ärasõiduks kätte jõudis, siis mõtlesin, et sihuke priisõidupilet ei tohi kasutamata jääda. Minu ettepanekul läksime koos komandör Sulev Halliku (tuntud tõlkija tollal) ja veel ühe saksa keelt valdava rühmakaaslasega raudee kontorisse ülemuste juurde, et vahetada need piletid Euroopas mujal sõiduõiguse vastu. Mul tekkis lihtsameelne lootus sõita näiteks Budapesti, külla sealsetele eestlastele. Asi hakkas juba vormistamiseks kiskuma, Ungari sõit terendas
silme ees. Aga mingi jutuga veenis see kolmas mees seda sammu mitte astuma. Olin pettunud.
Hiljem olen mõelnud, et äkki see mu ärgitamine mu muid sõite Euroopasse takistas, sain ju väljasõidu keelud mitmete taotluste suhtes.

avatar
Raivo Teeäär kommenteeris 20.06.2017, 12:35Vasta ›

Hei Tõnu – inglise keele õppuritena ei teinud me tookordse kauplemise ajal mäletamist mööda paraku vahet saksakeelsetel sõnadel “kaufen” (eesti k. “ostma”) ja “verkaufen” (e.k. “müüma”), mille tulemusena Berliini raudtee kontoriametnikud kuidagi aru ei saanud, miks need tüübid tahavad oma olemasolevaid pileteid veelkord osta.

NB! Postitamiseks logige sisse või registreeruge liikmeks.