Audru-69 rühma tegemistest fotode vahendusel

Pilt
Vana paks 11.01.2012, 23:38

Info piltide kohta alustades vasakult ja lõpetades alumises reas vasakul.
1. ja 9. 1969. aastal jätkasime 1968. aastal alustatud rebase ja naaritsa farmihoonete ehitust. Põhitegvuseks oli põrandate valamine, aga ehitasime ka juurde uusi varjualuseid
2. Audru rühma lipp
3. 1969. aastal osales Audru rühmas ka 10 Saksa tudengit ja õppejõudu, Neist 2 olid naised. Ühispilt on tehtud 1968 . aastal laotud EÜE juures
4. Pilt on tehtud Pärnus kui pidasime Rannahoones viimast ühist söömaaega. Nii sellel kui 8. pildil on naha malevasärkide seljal embleemi ja kirja ARTSON ASOC. Mida tähendas see sõnakombinatsioon . Alustades lugemist tagantpoolt, ei ole raske aru saada, et seljale oli trükitud Cosa Nostra. Nii varrukatel oleva embleemi kui seljakaunistuse autor on Jüri Varik. Ka trüki teostas autor ise. Trükkimiseks vajalikud sabloonid lõikasin välja reliinist.Musta trüki värvi saime ühest trükikojast.
5. Kuna pidime kõik puiosad korralikult antiseprima, siis tuli veenduda, kuidas antiseptik habemekasvule mõjub
6. Oleme piiritsooni lubadeta Kuivastu sadamas. Pikkade läbirääkimiste tulemuseks oli see, et andsime va 9 tunnise ootamise järel piirivalvuritele kontserdi ja meid lubati ilma lubadeta Saaremaale. Saime seal olla kaks päeva. Tagasi mandrile saamiseks pidime teise kontserdi andma. Meie kontserdid meeldisid piirivalvuritele nii väga, et pidime esitama ka mõned ropud laulud ja mõned vanad sõdurilaulud lisapaladena. Loomulikult saime ka süüa ja juua.
7. Maleva lõpetamine Pärnus Rannahoone ees. Audru Karusloomakasvatus jäi meie tööga ülimalt rahule. Lisaks korralikule palgale tehti ka korralik restoraniõhtu meile välja
8. Pildike Saaremaalt. Läheme Tehumardi menoriaali vaatama.
9. ehitustööd varjualustes.

Pildid on tehtud Jüri Variku poolt või mõne teise poolt ikka autorile kuulunud fotokaga Zorki 4

avatar
Vana paks kommenteeris 15.01.2012, 11:24Vasta ›

Üks meenutus Audru -69 EÜE rühmast.
1969. aastal malevarühma komplekteerinud initsiatiivgrupp otsustas saata Audrusse ettevalmistusrühma eesmärgiga valmistada ette majutus, toitlustamine ja ka tööfront põhirühma saabumise ajaks. Ettevalmisturühma said minna need, kes olid suutnud eksamid paar nädalat enne ametliku sessi lõppemist ära sooritada või saada dekanaadist nõusolek mõne eksami üleviimiseks sügisesele ajale Kuna olin enamuse eksameid sooritanud päris hästi, siis sain ka mina dekanaadist nõusoleku ühe eksami kantimiseks sügisesele ajale ja seega olin ka üks ettevalmistusgrupi liige. Miks oli meil vaja seda ettevalmistusrühma? Põhjus oli selles, et meie rühma pidi tulema 10 Saksa tudengit. Teades sakslaste ordnungit kõiges, tuligi ka meil sellele mõelda. Kuna Audru karusloomakasvanduse juhtkond ei olnud siiski päris valmis ettevalmistusrühma saabumiseks, siis saime küll ühtteist teha, agaerilist töötegemist ei olnud. Päevas saime parimal juhul tööd teha 6 -7 tundi. Ilmad olid tõeliselt palavad ja ülejäänud aeg kulus õlle libistamisele. Ühel hetkel leidsime, et tühje pudeleid oli kogunenud juba paarisaja ringis. Mõtlesime, millega üllatada saabuvat põhirühma ja sakslasi.Ootamatult tekkis mõte, et võiksime kohaliku lasketiiru kavandatud söökla seinale panna loosungi:VARA TÖÖLE, HILJA VOODI, ÕIGEL AJAL ÕLLEPOODI. Ja siis tekkis mõte, miks ei võiks selline loosung olla koostatud õllesiltidest. pudelitelt võetud siltidest saime teha mõne tähe kavandi.Ostsime 2 rulli tapeeti ja hakkasime paarisaja sildiga kujundama loosungi pikkust , et selle järgi välja selgitada ka siltide arv. Paari tähe kokku panemisega saime teada, et loosungi pikkuseks kujunes ca 18 meetrit ja orienteeruvaks siltide arvuks(kaks silti kõrvuti) umbes 1000 -1200 silti. Alustasime siltide kogumist . saime kaubale nii kohaliku kui lähedaste kaupluste müüjatega, kes lubasid ka pudelitelt silte võtta meie jaoks. Paar päeva enne põhirühma saabumist oli meil koos ca 1200 kumerat silti. nii Ziguli, Moskva, Ukraina, Slaavi õlle oma. Hiljem nägin, et siltide hulka oli sattunud isegi Cesu aluse silte
Kaks päeva hoolsat liimimist ja loosun oligi valmis. See palistas söömisruumi 3 seina ja oli igavesti uhke. kahju, et sellest fantastilisest loosungist ei õnnestunud pilti teha. Lihtsalt ei tulnud selle peale, et seda tulevaste põlvede jaoks jäädvustada. Kokkulugemisel selgus, et loosungis oli ca 1120 silti. Vähemalt selline arv on millegipärast meelde jäänud
Kahjuks ei tulnud kellelgi meist pähe, et maleva lõppemisel võiksime selle loosungi endaga kaasa võtta.

Minu jaoks oli aga selle loosungi valmistamisel veel üks tagajärg. Nimelt sai minust sellest aastast õllepudeli siltide koguja. Kuna peale TPI lõpetamist ei ole ma enam suur õllejooja, siis olen kogunud ainult silte pudelitelt, kust olen kasvõi lonksu õlut maitsnud. Aga tänu matkamisele, on tänaseks albumitesse paika pandud üle 1300 sildi ( tõsi, nõukaaja matkad olid sageli piirkondades , kus polnud võimalust isegi paari silti saada) ja üle 120 õllekannu aluse. Esimese õllekannu aluse sain U Kalichast 12.09. 1975.

Jüri Varik

NB! Postitamiseks logige sisse või registreeruge liikmeks.